خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

برگزاری مسابقات قرآنی در راستای عملگرایی به مبانی قرآنی است 

حجت الاسلام مجیدی گفت: همه این تلاش ها به نام مسابقات قرآن کریم در این راستا است که جامعه مسلمان و معتقد به کلمه الله در راستای جامعه ای حرکت کنند که عملگرا به مبانی قرآن باشند.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۰۶
|
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، چهل و پنجمین مسابقات دوره حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به تاثیر عملگرایی به آیات و پندهای قرآنی در پایداری جامعه قرآنی بیان کرد: مقام معظم رهبری واژگان ویژه ای در خصوص جامعه قرآنی ارایه کرده اند که قاریان و حافظان و چهره های برتر قرآنی را قهرمان قرآنی عنوان فرموده اند. همچنین در یکی دیگر از بیانات ایشان، خطاب به اهالی قرآنی است که جامعه قرآنی برای اینکه قهرمانان قرآن دیده شوند، باید قدمی بردارند. 

وی گفت: تصور بنده این است که قهرمان قرآنی و قهرمان بین المللی قرآن بودن، صرفا یک صدای خوب، یک حافظه خوب در بحث حفظ و تلاوت و هماهنگی لازم بین یک گروه هم خوانی و تواشیح نیست بلکه در کنار این استفاده هنرمندانه از بین قابلیت هایی که جزو الطاف الهی است، این عجین شدن درس و آموزه های قرآن با پوست و گوشت و خون آدمی است.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: یعنی نگاه ما به یک فرد قرانی صرفا یک فرد خوش خوان نباشد بلکه وی را در مقام یک عامل در میدان عمل به آموزه های قرآنی در حوزه های مختلف فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سایر موارد ببینیم که الگو و اسوه جامعه باشد و این همان انتظاری است که از جامعه قرآنی برای پیاده سازی ارزش های قرآنی در جامعه می رود. 

وی اضافه کرد: متسابقین در بخش نغمات دینی در بخش خواهران امروز و فردا به رقابت می پردازند و در بخش برادران متسابقین در روزهای دوشنبه و سه شنبه به رقابت می پردازند و روز چهارشنبه اختتامیه مسابقات برگزار می شود.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه تصریح کرد: همه این تلاش ها به نام مسابقات قرآن کریم در این راستا است که جامعه مسلمان و معتقد به کلمه الله در راستای جامعه ای حرکت کنند که عملگرا به مبانی قرآن باشند و در عصری که شیاطین و مستکبران عالم به دنبال پایین کشیدن پرچم لا اله الا الله هستند با صدای بلند فریاد می زنیم که جامعه مسلمان و آزادی خواه ما همیشه پای کتاب الهی و آرمان های آن هستیم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار